Zpráva ze služební cesty po Dunaji 2010
Zpráva ze služební cesty po Dunaji
27. 6. jsme s Nohou opět vyrazili hledat místo na stavění lodi. Tentokrát do Ulmu, kde je (BYL) podle informací začátek splavného úseku Dunaje.
Cestou, hned jak jsme přejeli Plzeň, začalo usedavě pršet a pršelo s drobnými přestávkami po dobu našeho cestování po Německu. Až jsme začali mít strach, aby se neopakoval případ, že stejně, jako když jsme jeli hledat místo na stavbu do Polska, v zápětí po našem odjezdu začnou povodně.
Uvidíme. Pokud se naše obavy vyplní, jsme Jonášové a místo na stavění příště jede hledat jiná sestava.
A teď k výsledkům našeho systematického, vědeckého a erudovaného zkoumání skutečností na místě. Ulm je hezké město, zběžně jsme si ho prohlédli, když jsme čekali až odevřou knihkupectví. Knihkupectví jsme navštívili celkem dvě. V prvním jsme zakoupili turistickou mapu okolí Ulmu a mapu turistických stezek okolo Dunaje z Ulmu do Vídně. Žádnou mapu Dunaje pro sportovní motorová plavidla k našemu velkému údivu neměli, tak jsme seřvali vedoucího prodejny a šli do druhého knihkupectví. Tam jsme se po dohadování a diskuzích dozvěděli, že Dunaj je z Ulmu sice splavný, ale pouze pro lodě bez motoru, čímž se celá záležitost s chybícími průvodci pro sportovní motorová plavidla vysvětlila.
Touto cestou bych se rád omluvil vedoucímu prvního knihkupectví, kterého jsme zřejmě seřvali neprávem.
Sedli jsme tedy znovu do auta a jeli cca 200 km do Kehlheimu (cca 25km před Regensburgem), místu odkud je dovoleno plout s motorem a kde je také začátek kanálu Dunaj - Mohan.
Ihned jsme začali usilovně hledat vhodné místo k postavení lodí. Těsně pod Kehlheimem jsme zajeli do jachtklubu na pravém břehu řeky pod u mostu přes Dunaj ř.k. 2410 ve vesnici Saal am Donau. Na místě jsme našli místa k stavění 2, žádné není ideální.
První je u jachtklubu pod mostem přímo pod mostní konstrukcí u hlavního toku (Snímek 15, 16, 17, 18).
Výhody: - Stranou od ruchu v jachklubu (návštěvníci se nebudou divit, že jsme furt tak opilí). - Břeh je před provozem na hlavním toku chráněn mostním pilířem. - Do jachtklubu je to kousek a tak se dají využít sociálky. - Dobrý přístup pro náklaďák, z nádraží cca 2km, dost místa na stany. Nevýhody: - Strmý, kamenitý asi 1,5m vysoký břeh (Snímek 15 a 16. Snímek 16 je sice protější břeh, ale je to naemlich stejné. Snímky 17 a 18 jsou pohledy do jachtklubu z místa od řeky).
Druhé je vedle jachtklubu pod mostem. Je to vcelku stejné jako u místa prvního, výhodou je, že by jsme mohli požít pohodlného, širokého mírného betonového splazu do vody a lodě dostavět u mola v bazénu jachklubu, nevýhodou je, že lodě ke splazu budeme muset cca 50m dotáhnout a že místo na stavění nepatří jachtklubu a že se návštěvníci jachtklubu budou docela divit, jaký že to cirkus přijel (snímky 19 - 23).
Dál jsme navštívili ještě jeden jachtklub na levém břehu cca 10km po proudu, podmínky pro stavbu však naprosto nevhodné.
Cestou jsme objevili místo (třetí), tábořiště pro cyklisty přímo u vody cca 2km po proudu od Saal am Donau. Výhody: dobrý plac na stany, záchod, břeh je chráněn proti provozu na řece ostrovem. Nevýhody: Méně místa na stavění, stejný břeh jako u místa 1, od nádraží cca 5km.
Naproti proti třetímu místu jsme objevili místo čtvrté. Zlákalo nás pozvolným přístupem do vody. Výhody: pozvolný přístup do vody. Nevýhody: bez sociálek, cesta pro náklaďák po navigaci je na začátku přehrazena závorou, byť nezamčenou, místo není chráněno proti provozu na řece (velké vlny od lodí), míst na stany poskrovnu, za navigací hlavní tah na Regensburg (snímky 24 - 26).
Dál jsme z nedostatku času a vrozené lenosti nehledali. Až nás, mně a Nohu (nechci v tom zůstat sám) budete za odměnu bít, uvědomte si, že jsme dělali co jsme mohli, abychom vám pokazili hned ze začátku dovolenou a že jen nedostatek schopností nám zabránil provést to důkladněji.
S přáním všeho nejhoršího
Váš Admirál